Julen och EN NY BEBIS !!!

GRATTIS till Sandra och Jerry, som igår fick sin andra flicka !!!
Ni klarade er precis förbi julafton, och det kan ju vara trevligt för tösen att få en alldeles egen dag. 

Julen så...söndagkväll åkte vi till Bygdsiljum där vi tjuvstartade med julbord redan den kvällen. Mamma hade lagat underbart smaskig mat med fisk, massa röror, världens godaste köttbullar, olika köttsorter och allt annat som hör ett jubord till. Självklart så trycker man i sig alldeles för mycket, men det var lätt värt det. 
Enligt tradition så spelade vi såklart tärning om våra 20-kronorsklappar också...det är löjligt spännande att slåss om dem.Tyvärr var vi tvugna att avbryta lite tidigare en väntat eftersom jag lurat (?) i Johnny en chokladbit med nötter i. Han blev inte så fräsch, så han fick gå i väg en sväng. Fast när han kom tillbax så var det bättre. Fy så dumt av mig att inte lusläsa innehållet på chokladen.
Vi öppnade lite vanliga klappar på kvällen oxå....... men efter klockan 24 såklart.
 våra 20-kronors     de vanliga

Moa sov tyvärr lite oroligt under natten där, trots att hon hade en underbart fin säng att sova i. Den låg jag i när jag var liten och sen hade jag mina dockor i den.
                                                                                      

Vi fick allla superfina klappar som vi kommer ha mycket nytta av. Moa fick en babysitter.....hon var väl inte stormförtjust direkt, men det blev bättre.
 Första försöket     Ganska skön ändå

Efter jullunch, klappöppniing och Kalle drog vi vidare mot N.Bäck för mer julfirande och mera mat. Även där underbart gott som vanligt. Marängtårtan till efterrätt var inte heller tokig.
Pojkarna skulle som alltid se Karl-Bertil Jonssons julafton kloclan sju, och detta året gav jag det faktiskt en chans. Inte så dåligt som jag trott, men kanske inte favoriten...inte än iaf.
Mera klappöppning där....fick en babyvakt till Moa som ska användas flitigt när jag förstått mig på alla finesser.
Favoriten för henne annars blev en Nalleman som hos skrattade hjärtligt åt.
     

Efter lite spel på kvällen blev det en ganska tidig sänggång, men jag tror det behövdes för oss alla. Speciellt om man ska vara på så här bra humör nästa dag.
image65

                                                                                                           

Kommentera här: