Underbara helg

Undrar om vi redan kan gjort bort hela årets grillning redan?...Nä, det går ju bara inte att bli less på grillad mat !!!
Torsdags grillade vi hamburgare, fredag blev det en älg som fick täcka gallret, lördag var det åter dags för burgare och söndag blev det pepparbiff för Johnny. Själv åt jag surströmming då :o)

För att snabbt sammanfatta helgen så har den varit i det närmaste perfekt.  Det enda som inte riktigt var perfekt var min härliga bakiskropp i lördags efter fredagens festligheter. Hade ju smart nog oxå tagit på mig att jobba mellan 11-15 på lördan och det ångrade jag ju rätt ordentligt där på morgonen, men jag fick Lisa till att agera chaufför så jag tog mig dit iaf. Väl där så gick det  riktigt bra faktiskt, och det var ju ändå bara 4 timmar det handlade om.  Chauffören hämtade snällt nog igen mig på eftermiddan oxå så vi bjöd henne på den grillade maten när vi kom hem. Sedan blev det liggläge i soffan resten av dagen.

Söndan var vi på babysim igen......hon har sååå kul alltså, lyckligare bäbis får man leta efter. Däremot svalde hon halva bassängen och blev lite förvånad. Vi väntade oss en massa host och krax,men det kom bara tre jättenysningar istället :o)
Suring då som sagt till middag....man börjar bli bortskämd med så mycket god mat  nu.....men det är så kul att träffas och laga mat tillsammans när det är så vackert väder,, tror alla har varit på strålande humör denna helg.

Har alldeles nyss suttit och lett för mig själv när jag tittat på  Moa som försökt fånga solstrålen som lyser in genom fönster på soffan. Oj, så frustrerad hon blev när hon inte fick nåt grepp om den...stackarn :o)

Moa skriver lite :   hyrdhgijjgtgdsdregbh   b ADGJ  'OÖÄPÖL.Ä-

Nu väntar vi på mormor och sen blir det ut i solen

Kommentarer:

1 J:

skriven

Ja jag ser att hon gillar bad, Orden BAD, PÖL och nästan dregel finns ju med i det hon skrivit! =)

2 sandra:

skriven

Suring ja... fick också smaka på den läckerheten i helgen, mums! Funderar på öppna på onsdag om du är sugen.

3 Johanna:

skriven

Den menyn lät sannerligen inte helt fel! Alla godsaker på en å samma helg...niiiiice!
Sen mot slutet av sommaren så är man inte lika sugen på grillat längre. Men nu är det bara så jäkla gott!

4 Pernilla:

skriven

Mmmm, det vattnas i munnen nä jag tänker på älgsteken. Den var supergod! Plus allt annat också.

Kommentera här: