Barnvakt sökes

När jag nu till och med fick med mig Johnny igår till läkaren hade jag hoppats att det skulle ge oss lite mer än vad det gjorde. Hon tittade lite på henne, lyssnade på lungorna och tog en vikt - klart ! Att vi skulle fortsätta med mjölkfritt hade de ju som redan bestämt, så vad vi skulle in och göra är ju ofattbart. PessimistSarah, jag vet...men man blir rätt less på att flänga hela tiden närm an lika gärna kan ta en sån sak på telefon ju. Vi fick iaf maten utskrivet på recept nu så det känns bra åtminstone. Håller tummarna för att lillan slipper spy så där fruktansvärt nå mer nu. Nu hade hon passeran 6 kg sträcket....whhihooo!!!
Förutom Profylac, som hon ju bara dricker ur flaska har vi testat med lite fruktpureér oxå...vissa mer uppskattade än andra. Det mesta kommer ju såklart ut igen, men övning ger färdighet.

Pratde med en dietist idag om vad vi kan börja stoppa i Moa för nå käk nu framöver.....det är ju precis samma mat som alla  andra bäbisar får...ja, förutom mjölken då.....skulle blanda ut hennes Profylac med havremust så den blev lite tjockare och att hon då förhoppningsvis blir mätt längre. Hon vaknar tusan så tidigt nu....mellan 5 och 6 är vi uppe på mornarna nu....det får det ju gärna bli ändring på.


Var in och handlade lite på Maxi igår oxå.....fick frågan om jag hade lust att  jobba några dagar under påsk. Man kan ju inte tacka nej till xtra-pengar tyvärr, så jag ska dit tre dagar...litet problem bara vart vi ska ha Moa en av dagarna.....Nån som känner sig manad att vara lite barnvakt den 19:e kan ju gärna höra av sig :o)
Jag är faktiskt riktigt löjligt nervös för att sätta mig i en kassa igen...usch, så fort man glömmer bort grejer.


Förresten.....vi har bara fått låna Nils intenet nu i veckan, så vi har tyvärr inget än....men det blir troligtvis nå liknande som det här...går väl inte jättefort, men det duger ett tag iaf.

Har försökt nu i flera timmar att få hit nå bilder, men sidan verkar va cp tyvärr

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Hej hej!
Hoppas ni får till internet snart. Alltid kul med uppdateringar. Jag gillar att ni fått låna Nils :D
Som sagt, jag är gärna barnvakt den 19e. Kan ju alltid komma på kurs nån dag innan ;) Blanda mat o snurra blöjor o sånt :)
Kram kram, Pia

Kommentera här: