Måste träna på barnmatlagningen

Våffeldagen igår och självklart blev det våfflor - dock inte hemma...kändes trist att ställa sig vid järnet ensam eftersom Johnny jobbade som vanligt. Blev istället bjuden hemma hos Lisa.....trevligt. Perfekt att åka å hälsa på folk lagom till middagstid :o)

Moa har gjort sådana supernätter sista nätterna efter hon fått mängder av gröt på kvällarna...typ 12 timmar har det gått mellan måltiderna....åh, så skönt det har varit..MEN, säg den lycka som varar. I natt blev det helt tvärt om. Hon skulle bara inte sova...eller hon försöker väl egentligen, men hon bara vrider, sparkar och kliar....tutten flyger ut och det blir en vaken Moa. Som tur var så var Johnny lix uppe och vaken så han tog henne tills hon somnade igen. Nu har trollet somnat för denna natt och jag ska nog oxå skynda mig i säng snart tror jag.....man har blivit som gammal när man börjar lägga sig den här tiden ( runt 22) och ibland ännu tidigare.

I morse var vi på öppna förskolan.....som bra att ha ett sånt ställe att fara å träffas på...man kommer då ut iaf.
Lunch sen på Gästis med Sandra....maten var väl tyvärr inte den bästa idag, men den gick ner....jag är inte så kräsen :o)
Innan vi for hem igen va jag förbi på posten för att fråga om vi fick flytta vårat skräp till postlåda som ligger så jäkla långt från huset...Å vi fick !!!! Nu kanske man snart kan strutta ut i pyjamsbyxor och hämta norran på morgonen som man ska, istället för att bylsa på sig alla tänkbara kläder bara för det. Att en sån löjlig grej kan få en så glad.

Väl hemma blev jag riktigt duktiga Sarah som ställde sig vid spisen å lagade både dagens middag, matlådor och puré till Moa. Men oj vad hon var äcklad av min mat...potatis, blomkål, morot å en klick smör (mjölkfritt såklart). Jag tyckte att det det blev en underbart god måltid, men det höll hon inte med om.. Det såg verkligen ut som om hon bara ville kräkas åt det...lite otacksamt tycker jag nog. Hon ska väl vänja sig så småningom så jag ska nog fortsätta trots det dåliga betyget.

Inge Top Model ikväll :o( ...det är ju tjejernas tv-kväll ikväll....vi såg det nya programmet barnmorskorna istället....det drar riktigt ihop sig i magen när man ser det.....å man kan heller inte hjälpa att le brett när de får sin lilla bebis. då minns man riktigt hur det var när gullebarnet kom.

Det var nog det längsta inlägg jag skrivit här tror jag om abslut ingenting alls.....men nu ska jag sluta - kudden ropar.


Kommentarer:

1 Pia:

skriven

I like the updates. Bra att det börjar hända grejer på bloggen! :D
Hehe, Moa får nog till det där m maten snart. Jag tycker det lät supergott! :D
Vi ses!

2 Lisa:

skriven

Kul med uppdatering, åt upp de sista våfflorna idag, de var lätt det torraste jag smakat, godare nygjorda.. jag hoppade isäng före 22 igår, var lätt trött, trist att de måste visa fotboll på 3:an de förstör ju våra tjejkvällar..!! vi ses..!

3 sandra:

skriven

Kul med lite inlägg på den här bloggen oxå! Förstår ju barnet...blomkål -usch
Kan inte riktigt med lukten. Vi kanske skulle börja med frukostdejtar istället nu när vi alla är uppe före skam på morronen. På kvällen är man ju som en zombie

4 krillan:

skriven

finns en skitbra bok om hemmagjord barnmat.. och barnmat... "mat för stora och små" TROR jag att den hette :) låna på bibblo vettja ^

Kommentera här: