Älskade vårdcentral......igen

Fick idag träffa en läkare efter en veckas tjat och telefonringning till vårdcentralen. Att det kan vara så besvärligt och omständigt att ens få ett sjukintyg förlängt.
Jag har ju sen i torsdags förra veckan nu jobbat halvtid igen efter en månads hemmavistelse med rygghelvetet......aaahhhh så less jag är. Halvtidsjobbandet har väl varit med sådär resultat, men nu tänker jag inte ge mig...det är bara att bita ihop och klara av dagen.

Iaf, läkaren idag......frågade om jag inte skulle kunna få träffa nån annan läkare i stan eller så om de nu i Byske inte kan fatta vad det är jag har för fel.....det egentliga svaret jag fick, och sammanfattningen av hela besöket var : "Alla människor har ont ibland, och för de flesta går det över av sig självt." Jag skulle kunnat strypa karln på plats alltså....får man verkligen vara så nonchalant som läkare? Det är ändå människor han har hand om på daqarna och deras hälsa....men det kvittar visst. Jag vet inte vad riktigt mer jag kan göra nu...det är ju bara att hoppas att det blir nån större ljusning och att jag snart fixar heltid igen. Har faktiskt aldrig längtat efter att få jobba så mycket som jag gör nu, helt knäppt. 

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Jag har fått mycket hjälp av en naprapat, tel 0910-710199. Läkare are good for nothing när det gäller sånt där!

2 Johanna:

skriven

Men så jävulskt vad bedrövligt!!! Man får fan inte bli sjuk idag. Det finns ju ingen hjälp att få. Skandal!!!



Hoppas att ryggen repar sig snart så du slipper alla doktorer!

Kommentera här: