1årskontroll

Idag har vi varit på 1årskontroll med Moa. Det gick bra och de gav henne sprutan trots den snorig näsan som vi var lite rädda för. Inget skrik blev det heller, men hon tittade skepiskt på när hon blev stucken i benet, min duktiga tjeja.
De tittade oxa i öronen på henne eftersom hon ju haft öroninflammation igen och vi slutade med medicinen förra veckan. Hon har varit som skrikig och flännig sista tiden, trodde kanske det berodde på det, men det såg normalt ut, lite rött fortfarande, fast ändå som det skulle efter inflammationen....skönt.
Vägning och mätning blev det såklart oxå i vanlig ordning.....tror hon var 75 cm lång, vilket sköterskan sa var "normalt", men hon tyckte fortfarande att hon ökade lite för lite i vikt, ...var uppe i nästan 9 kilo nu. Måste bli skärpning på matsidan nu.....hon äter riktigt duktigt vissa perioder, men andra nästan ingenting....har varit en sådan period nu då, men jag skyller det på att hon inte riktigt varit frisk....vem vill äta då?

I morse blev det en riktig sovmorgon för hela familjen...vi steg inte upp förrän klockan 10 nästan......jag nästan skämdes när jag tittade på klockan, men tyckte ändå att det var rätt skönt. Trodde väl oxå att Moa skulle vara helt i gasen efter en riktig utsovning, men hon var ändå trött o tjurig på förmiddan, så det blev vagnen ganska snabbt för damen.
Just nu sover hon sitt andra pass för dagen och det är lugnt och stilla här hemma. Johnny är ute i garaget och byter däck så jag får vara helt ensam för en gångs skull.

Ikväll ska det bli middag hos Sandra med de övriga damerna här omkring. Ska bli kul att äta o dricka gott och surra bort några timmar till Idol som jag gissar ska stå på under tiden :o) men det ska nog ändå bli en lugn kväll med lagom av det röda i glaset...för imorron väntar maxikläderna  på mig igen. Kvällspasset ändå, så jag kanske får en liten sovmorgon imorron me, vem vet.


               vem är boven?                                        glassbåt ärmums!

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Kan inte sluta le när jag tänker på Moas sköna moves!!! Hur cool är hon inte? Hoppas det gick bra att jobba i helgen.



Vi måste boka in suringen snart :)!

2 Pernilla:

skriven

Skönt att hon fick sprutan i alla fall. Jag tycker ju att hon är så fin i kroppen. Hon är ju knappast farligt mager. Men det är ju BVC:s vanliga jakt på viktuppgång. Dom är lite nojjiga!

Kommentera här: