All alone med min mage

Känner att det inte blir den mest uppiggande inledningen idag då jag tänkte berätta om veckans dagar....kan bli lite trevligare sen förhoppningsvis.

Nu behöver jag ju inte riktigt dela med mig av allting,men man kan ju lätt säga att magen inte har uppfört sig som den borde. En enda dag har jag jobbat, måndag, sen har jag inte vågat med risk för både det ena och andra. Ordentliga kramper, har gått som en ostkrok och ätit minimalt. Senaste dagarna har jag dock försökt äta....man blir ju tokigt hungrig utan mat i flera dagar......men så fort jag försökt så har det bara kommit ut upp eller ner,....så nu varvas nyponsoppan med blåbärssoppan.....jag är sååååå hungrig !!!
Idag skulle jag oxå egentligen ha jobbat, men stannar på hemmaplan även idag med hopp om förbättring.

Jag är faktiskt hemma helt själv idag....Moa är hos farmor och Johnny är o bygger "hans" älskade garderob tillsammans med Joel på hans jobb.
Garderoben som från början såklart var mitt önskemål har övergått i nånting som nästan tar upp all Johnnys tid. Jag tror tom att han drömmer om den på natten....och inte konstigt är väl det då han större delen av den vakna tiden sitter med sin ritning, suddar, mäter, grubblar coh letar grejer till den......men jag klagar absolut inte. Jag är bara jätteglad att jag äntligen ska få min jättegarderob, å jag vet att det blir bra när Johnny gör det.
Han bokstavligen skuttade upp ur sängen tillsammans med Moa i morse och packade snabbt ihop de båda och åkte iväg.....äntligen ska det börjas.

Själv hoppas jag på sol här hemma då man för en gångs skull är helt alena och kan inta solstolen utan att någon stör....förutom de många toalettbesöken då såklart.


Förra lördan ver det dax för trevligheter i stan.
Vi var några maxitjejer som träffades hemma hos Eleine för lite sminkkurs först. En kvinna från Mary Kay kom för att visa oss produkter och hur vi skulle använda dem. Kul, men jag är inte helt nöjd med resultatet tyvärr....tror nog att det kan ha lite med mig själv att göra och min sminkning :o)
Dagen fortsatte med matlagning och ännu mer festligheter på kvällen med lite fler av maxifolket.



   


Det måste bli fler av såna kvällar !


Blir som vanligt tvungen att avsluta med en bild på min Moa som verkligen har stortrivts ute i veckan.




Får heller inte glömma att skicka ett stort grattis till Johanna och Jimmy som fick sitt andra barn i veckan. En lillebror till Agnes blev det. GRATTIS !!!

Kommentera här: