Kort om Påsken

Påskhelgen har till större delen bestått av jobb för min del. Det har faktiskt inte gjort mig speciellt mycket eftersom dagarna har gått fort med så mycket kunder och vi inte haft något annat inplannerat.
Lite fritid har det ändå varit, fredag efter jag slutat åkte vi iväg till Moas farmor på lite påskmat.....kul att få lite påskkänsla ändå och sällskap under helgen. Där låg vi oxå över till på lördan då jag åkte tillbaka till stan för mer jobb. Moa och Johnny stannade hela dagen.....kul med uppmärksamhet för damen.

Kvällsbus med farmor


Vilar sen hos farbror Joel


Igår, måndag, hade jag ändå en ledig dag....och jag kunde ju faktiskt inte bett om en bättre dag. Jag måste varit snäll med vädergudarna som gav mig strålande sol och värme.
Vi tog vagnen på förmiddan och promenerade in till Byske för at grilla lunch hos farfars......vet att jag sagt det förrut, men ALLT smakar bättre utomhus. Satt sen bara och jäste ett tag i solstolen medans Moa hittade en hink och spade att leka med, fast jag undrar om inte pappan tyckte det var roligare.
Efter ett par timmar bar det av hemmåt igen.......svettigt värre blev det då solen fortfarande lyste från klar himmel. Kände att det värmde bra i ansiktet och trodde det bara hade med ansträngningen att göra, men såg sen på kvällen att jag bränt mig rätt bra. Snoken svider ordentligt och högra halvan av ansiktet är åt en lite rödare nyans idag. Men jag klagar inte....det var den bästa dagen på länge och man somnade gott på kvällen efter den friska luften.

Idag väntar jobb igen, men det känns inte så farligt ändå...jag jobbar bara 4 dagar i veckan och sen ledig helg...nice!

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Nu har jag varit in på maxi ung en miljard ggr utan att se dig! Jag måste verkligen pricka in dina lediga dagar...eller så har jag bara glömt hur du ser ut ;)! Det känns som år sen vi sågs sist!



Hoppas allt e bra med er...kramar Johanna

Kommentera här: