1 vecka kvar

Så fort tiden går när man är ledig plötsligt.....dagarna bara springer förbi känns det som. Nu är dryga 5 veckor av semester borta, bara 1 ynka kvar tyvärr.
Även om det känns trist att snart återgå till arbete så är jag väldigt nöjd med mina veckor ändå. Har den större tiden haft helt ok väder, en del dagar med riktigt varmt då man försökt få sig lite färg. Det är mest nu på slutet det har varit lite sisådär med vädret, men jag är inte ledsen för det nu...lite vettiga saker kan man ju få gjort hemma då iaf.

Har i ett par veckors tid försökt lägga ut ett inlägg om vår semestertripp, men datorn i hemmet är inte medgörlig det minsta så det får vänta ett tag till tyvärr.....det blir att låna till sig en dator när man är borta.
 
I lördags åkte Moa o jag till Bygdsiljum för att få lite sällskap av mormor som också varit ledig ett par dar....vi styr bilen hemåt i morgon, tisdag, igen.

Vi plockade vinbär igår och jag gjorde mitt första försök  till att koka gelé.....åh, tamerackarn, det blev ju gelé. Jag ska testa hemma nu också tror jag så jag får nån användning av mina egna bär som annars bara hänger där som prydnad.

Sen tror jag inte att jag ska göra så mycket mer vettigt i veckan....ska göra ett besök på dagis förresten nu när lillskrutt ska byta och har varit ledig så länge därifrån. Tror att det kommer kännas bättre för både henne o mig när det ska lämnas "på riktigt".

Helgens bilder

Potträning



Den kommande gelén

   

Utelek....med vatten, som vanligt



  

Matdags



Adios !

Kommentera här: