I väntan på jul

Så här inför julen är det alltid så mycket som ska hinnas med. Konstigt egentligen att en sån "trevlig" dag innebär så himla mycket stress för så många. Själv har jag bestämt att det inte ska bli så stressigt i år......skulle ändå inte hinna med allt som jag skulle vilja, även om jag försökte.
Julklapparna gjorde jag klara för ett  bra tag sedan och det känns riktigt bra nu då jag verkligen inte gör annat än att jobba. Lååånga jobbiga pass som gör att man avslutar kvällen liggandes i soffan innan man stupar i säng.....men man känner sig ändå rätt nöjd :o)
Hemmastressen lämnar jag därför i år hjärtligt över till min älskade. Han skulle visst ta ledigt på onsdagen för att hinna städa, skotta, fixa o dona här hemma innan julfirandet på torsdag.
Det som nästan kan stressa mig mest under julaftonen är maten. Även fast vi är här så gör inte vi all mat, utan vi har gjort som ett knytkalas där alla tar med sig grejer......men jag lyckas ändå stressa upp mig när det ska plockas och rivas i mina skåp och lådor av alla hit o dit, då vill man nästan göra allting själv egentligen......fast det vill jag ju ändå inte såklart...hrmmm.
Så....i år ska vi faktiskt beställa julmaten, få allting färdigskuret och klart....känns lite bådeoch, men vi testar i år och ser hur det blir. Kan ju faktiskt bli så att i stället för att alla ska springa runt runt för att hinna med, så kanske vi kan sitta ner tillsammans och se Kalle innan vi äter....kan ju bli helt kanon.

Gissar att detta blir mitt sista inlägg innan jul så jag önskar alla EN RIKTIGT GOD JUL !!!!

Förra årets lilla lilla Moa,
hon ser lite rädd ut....kan ju va för tomten


Kommentera här: