Klagan nr 2

Ibland är det skönt att inte vara hemma. Eller klart att det är det bästa när man varit borta, men att slippa tänka på allting som SKA och MÅSTE göras hela tiden. Jag och Moa har varit i Bygdsiljum hela helgen och bara varit lediga, helt lediga....inga måsten, ingen disk som ska plockas ut, ingen mat som ska lagas, inget golv som borde dammsugas eller så. Nu drar vi fram här istället, men det är lättare att plocka undan hos andra än sig själv. Inte för att jag varit till nån större hjälp ändå, handikappad som jag nu är igen.

Återigen har ryggen börjat spöka, å inte lilla spökeriet. Antingen har det gått av ett revben av allt hostande eller så har nån kota fastnat snett igen. Tror väl på det sistnämnda mest, men jag skulle inte bli förvånad om det stack in ett litet revben i lungan...gör så fasligt ont att både andas och röra sig...för att inte tala om att lyfta Moa.
Var till en kvinna utanför BGM igår som skulle titta på ryggen i hopp om att få bli lite bättre iaf, men AJAJAJ, jag åkte istället därifrån med gråten i halsen och kunde knappt röra armen. Ingen uppmjukning alls, utan bara tryck och smäll och jättepang!
Gick och la mig när vi kom till mamma igen, men då kunde jag inte hålla tårana tillbaka...längesen jag grät så hysteriskt av smärta. Vet inte vilken gud jag retat för att ha en sån jäkla problemrygg.

I morse kunde jag åtminstone stå rakt och röra armen någorlunda så vi gick ut och drog pulka med en otroligt nöjd Moa i. Skönt med friskluft i dagsljus....det är man inte bortskämd med när man jobbar....men vi går ju mot bättre tider nu, så det blir fler stunder.
Efter att vi ätit lunch och lagt ut Moa i vagnen för att sova åkte jag o mamma till Burträsk för marknad, morfar var hemma som barnvakt.
Inhandlingen idag blev som alla andra marknadsbesök....började med sockar (vem gör inte det?) sen blev det såklart godisremmar i påsen och lite grejer till Moa som alltid är svårt att motstå när man är nånstans.
När vi kom hem igen vaknade Moa precis efter en välbehövlig sovning i snön. Satt oss genast vid matbordet och smaskade i oss den varmrökta laxen som vi handlat, mums mums !

Imorron ska jag ringa på nån ryggmottagning som kan ta emot mig snarast, men det måste bli på förmiddan eftersom jag ska försöka mig på att jobba i morgonkväll....kan inte vara hemma från jobbet mer...tror det börjar vara griniga chefer som inte tror att man har nå fel, trist.

Kommentarer:

1 Pernilla:

skriven

Men gumman! Jag lider verkligen med dig. Tur att du har mamma och pappa och syster!!!

2 Johanna:

skriven

Men guuuud vad tragiskt ledsamt med ryggont...been there! Man slutar f*n tänka klart till slut! Jag gick till Ryggakuten ett par ggr när jag hade som allra värst ont och han var som en gud och "trollade" (hm, misshandlade) min rygg till ett mer uthärdligt tillstånd. Hoppas VERKLIGEN att du får bukt med ryggeländet!!! KRAM

3 Johanna:

skriven

...sjukgymnasten i Byske, Gunnel, är oxå jätteduktig!

4 Lisa:

skriven

En annan dubbelblogg! Vi är också två tjejer som bloggar. :D

Kommentera här: