Sjukdom, kiss och "bebisar"

Idag , fredag är andra dagen jag är hemmavid för vård av barn....eller jag kanske hellre skulle säga vård av herrn i huset. Han har ju haft lite feber och känt sig riktigt risig, så jag blev tvungen att va hemma med Moa vilket han inte skulle orka. Men det  var nog tur ädå...hon blev oxå helt konstig för nån dag sen.....snor och host har hon haft ett tag, men hon har fått helt mycket utslag på kroppen. Självklart kliar det för henne så hon river sig blodig innan hon är nöjd. Tog en sväng på vårdcentralen med henne igår......alla småprickar trodde de var eksem och sen också att hon har fått nån allergisk reaktion på nånting. Jag har lagt min gissning på äpplen....det är det enda jag kan komma på som hon ätit som hon inte ätit jämt förr.
Vi fick hämta ut lite smorsel och allergimedicin som hon ska få till kvällen för att kunna sova normalt igen utan att klia ihjäl sig. Får nu se hur dagen idag blir......hon brukar hålla igång ca 2 timmar sen orkar hon inte mer, stubinen blir kort och gnället väldigt tydligt, men det må då vara, vi är ju lix hemma.

Igår var det premiärkisset på pottan också....spännande för både Moa och mamma.
 DÄR kissade jag


Vi har hunnit med ännu en maxibebisträff i veckan oxå. Nu är de iofs inga bebisar längre, så nu är det nästan roligare att ses när alla springer runt och har sina egna viljor. Det var bara en som inte gick än, men då är han ju minstingen i gänget oxå, liten och otroligt söt.




Vi passade på att ta vikt och längd på Moa igår ....inte riktigt nått 10-kilos sträcket än, men en helt perfekt 9,5 :a är hon iaf :o)

Adjö då

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Oj så söt hon är! =)

Längesen man såg er nu... Här i huset har vi varit drabbade av magsjuka så vi ska försöka hålla framförallt minstingen ifrån andra minstingar tills magen styrt upp sig lite till. Idag så får han dock i sig lite mat, vilket känns som framsteg.

Hoppas Moa mår bättre och att ni får en härlig fredag!

Kramar!

2 Pia:

skriven

Oj, stora tjejen som går på pottan! :)



Kul att du uppdaterar så att man får höra lite om hur ni har det.



Kul sist också! Kram

Kommentera här: