Försöker igen

Jag vet inte vad jag ska skriva....det händer inte så mycket och jag har inte känt någon lust alls till att dela med mig av något här......så tragiskt det där lät, så hemskt är det ju inte, men jag har bara inte haft nån "skrivarglädje".
Ska göra ett tappert försök nu ändå.

Vädret är vackert, vindarna smeker...Teletubbies kommer å leker....
Fatta om jag är less på det !!! Det är allt hon vill se....visserligen så är det ju mitt eget fel från början att jag visade det för henne, men vem kunde tro att det knappt gick att äta en vällingflaska utan detta vidriga program.
Vi försöker nu att introduera henne för andra "roliga" barnprogram som vi faktiskt alla kan se på utan att nästan kasta upp mellan varven, men damen är bestämd.......jag ska ändå fortsätta forsöka.
Klart att hon inte ska sitta framför tv:n jämt, men jag tror det blir svårt ändå framöver att hålla henne därifrån då vi ser rätt mycket  tv båda två. Och ser vi inte så har vi den nästan alltid i gång av bara vanan.
Jag vet att jag för nått år sen uttryckte mig... "jag ska minsann INTE  använda tv:n som barnvakt" , så mycket för det...i lagom mängd kanske det kan gå bra :o)

Vi har självklart passat på att varit ute ny senaste veckan...vilket strålande väder, nästan som...."vädret är vackert, vindarna osv...."
Favoriten pulkan har som oftast varit med och det har blivit många turer i vår egen lilla pulkbacke på gården, alldeles lämpligt stor till första vintern.



I tisdags tog vi bilen till Luleå flygplats för att lämna av mor o far på väg till soliga varma Thailand. Så orättvist det kändes där de stod med packade väskor på väg att checka in och vi gick ut i snörusket igen.
Kul däremot var att det kom fram en fotograf just när vi sagt hej då och frågade om vi inte kunde göra om det framför kameran igen.....eller det var såklart Moa de ville ha på bild när hon pussade och kramade mormor. De skulle lägga in nya bilder på deras hemsida och tyckte att det såg så mysigt ut med henne.....så vem vet... Luleå flygplats hemsidas nästa stjärna kanske är Moa :o) haha, lustigt var det iaf.


Jag och Pernilla var och fröjdade oss på aqua spa igår....varsin massage sådär mitt i veckan...inte illa. Sen lunchade vii sushi och avslutade med "shopping" på älskade maxi. Wonderful !
Väl i Byske igen åkte familjen till Lisa och Malte där det bjöds på våfflor dagen till ära. Det var riktigt gott och jag tror jag klände ner nån för mycket, för magen under natten var rackarns inte att leka med.....gu så onte jag hade...det bara vred sig och bubblade hejvilt....men nu i efterhand var det ändå helt klart värt det.

Nu ska det  betalas elaka stora räkningar och sen ska jag njuta av att vara ensam ett tag innan Johnny kommer tillbaka från garaget.
Adios från oss

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Åh, vilken fin bild på Moa när hon åker pulka!!



Inte konstigt att Luleå flygplats vill anlita henne som fotomodell.



Håll ögonen öppna och länka när hon dyker upp! :)



Kram, Pia

Kommentera här: