Julen 2010

Vi åkte till farmor i Bäck på kvällen innan julafton för att sova och få vakna lite mysigare tillsammans och juligare. Tomten hade redan på morgonen lämnat en klapp till Moa utanför sovrumsdörren som hon fick öppna tidigt. Ett memory som hon och farmor fick roa sig med. Själv har jag tyvärr inte tålamod till att lära henne såna saker så jag är glad att det finns andra som har, hon blev nöjd.
Kalle blev det såklart klockan 15, fast jag vet inte om det är så himla bra längre...man ser det bara för att man helt enkelt SKA....jag tror nästan det enda lilla Skrutt gillade var Piff och Puff för annars sprang hon mest omkring.
Sen var det julmat på schemat - oooh, så gott det var....å bäst var nog din tjärlknöl Leif :)
Även fast jag vet att jag inte får eller ska äta gravad lax än, så kunde jag inte låta bli - finns det fisk så äter jag fisk, så är det bara !
En stund efter matkoma såg vi tomten på vägen utanför. Vilken tur att vi skrivit en lapp på köksbordet hemma och berättat var vi var :)
Joel var återigen klockren som tomte och Moa kaxig som rackarn då han kom med klapparna....kul att se, det var mest jag som blev nervös (blir det när jag inte riktigt ser ansiktet på folk).

På juldagen åkte vi till Bygdsiljum och min familj. Även om jag har trevligt hos andra oxå så är det ändå nånting speciellt med att komma HEM, framförallt till jul.
Vi varvade dagen med fika, julklappar, surr och mat igen - mycket trevligt och många jättebra klappar som var önskade och välkomna :)
Tyvärr avslutades dagen inte lika trevligt, och det är väl det man minns bäst oxå så typiskt. MAGSJUKA i min kropp !!! Natten blev lång och jobbig, men jag är så glad att jag har min mamma...man blir aldrig för gammal för mamma :). Hon kom upp flera gånger på natten när hon hörde att jag varit igång och frågade om jag behövde eller ville ha nånting. Även hon tog hand om Moa sen på morgonen trots att hon bara sovit ett par timmar. Jag hoppas verkligen att jag oxå blir en sån mamma när jag blir stor :)
Jag inbillade mig gång på gång att dessa kräkningar skulle sätta fart på bäbisen i magen oxå, men det gjorde det ju tackolov inte. Fast jag kan lova att i veckan plockas småkläderna fram och tvättas upp igen :) bäst att vara förberedd den här gången.

På annandagen fick Moa sin sista och förmodligen bästa julklapp i hennes ögon - en röd spark. Flickan lyste av lycka, så självklart blev det ut och prova den på dagen. Själv stannade jag inne och hämtade igen lite förlorad sömn varvat med cola.
Hockey på eftermiddan, men den kunde vi lika gärna varit utan, fy så illa det gick. Vi vinkde av Johnny på kvällen och tjejerna stannade kvar en natt till för avlastning.

Vi grävde fram vår gamla kamera så vi kunde ta lite kort under helgen. Dock får jag inte in dem i datorn, men jag hoppas att det ska lösa sig på nåt sätt.

Hoppas ni andra hade en bra och mysig julhelg !

Kommentarer:

1 Leif:

skriven

Man får tacka för komplimangen ang maten!!!!

Kommentera här: