Januari 2010

  • Vattenskada i badrummet
  • Datorn gick sönder
  • Johnny fick "ryggskott"
  • Jag, sjuk IGEN
  • Moa toookigt snorig

Ja, det där var väl de lite mindre trevliga saker som hänt i början på det nya året.....men inget som inte går att fixa :o)

Självklart har det hänt trevliga saker i januari oxå....
Förra lediga helgen åkte jag och Moa till BGM för ett långbesök i tre dagar.... hon kallas fortfarande det för "hemma"....kul att hon trivs iaf.

Mormor o Moa i snön


Alltid bad i lilla baljan hos mormor,
nya favoriten...munnen tvättas jämt ordentligt


Vi tog oxå en tur till Umeå samma helg. Syster Josefin skulle kika på sin nya lägenhet där och vi blev självklart nyfikna, både på den och på hennes nya jobb, en indisk restaurang. Båda ställena såg trevliga ut.....vi stannade däremot inte och åt där, utan tog en snabb hamburgare på Mia´s istället, riktigt  bra :o)

Det ser så uppkäftigt ut med små barn som äter burgare...var bara tvungen att ha med den



Lördan som var blev det lite bus med bästisen Malte här hemma. Direkt man pratar om honom och nämner hans namn, skiner ungen som en stor sol, och de har verkligen kul tillsammans nu. Däremot vägrade hon att teståka skotern som han kom hit på..... vi försökte, men det var tvärstopp. Så när Malte skulle åka hem, satt hon stilla på sin snow racer istället :o)



Tycker han ser bra häftig ut :o)


Nu måste jag börja göra mig klar för arbete.....bara 4 timmars jobb idag, men man måste ju ändå dit.
Hej så länge


Kommentarer:

1 Pernilla:

skriven

Vilka fina bilder! Som vanligt :)

Sitter och uppdaterar mig på allt som hänt hemma. Inte blir jag brun här i alla fall. Dåligt om sol. Men å andra sidan får man något gjort istället.

Kram!

2 Frida:

skriven

Låter som en tuff start på det nya året... Hoppas att allt har ordnat sig till det bästa. Vi måste ju komma och spana in ert fräscha kök snart och dessutom se om vi känner igen varandra längre ;)

Många kramar från Mantelgatan!

Kommentera här: