Törstiga torsdag

Vaaaarmt idag igen, kanske ännu varmare än igår.
Började dagen med vägning av Livia som inte gjorts på 1½ månad, på tiden alltså. Nu finns det 6,7 kilo kärlek på flickan och mäter dryga 64 cm...
Styrde bilen till stan och stadsfest.....hade lovat Moa karusellåkning, popcorn och hamburgare.
Hon hade lätt kunnat åka hela dagen om mammans och mormorns plånböcker velat, men usch så dyrt det blivit...35 spänn för ett kortkort åk, tom för barn. Kul hade hon iaf under tiden vi var där och det var huvudsaken. Själv gick jag därifrån en handväska rikare och en mun som fullkomligt skrek efter vatten, kan inte mnnas att jag varit så sjuuukt törstig nångång. Min kloka mor hade till min stora lycka en liten vattenflaska i en kylbag i bilen, har aldrig varit så gott med vatten :) ....undrar när man ska bli så vuxen att man börjar ta med sig sånt då man åker iväg??? 










I afton kom äntligen traktorn och gjorde ett besök på vår tomt. Det ser visserligen ännu jäkligare ut nu, men det känns som att det är på gång med en vettig gräsmatta snart iaf. Behöver jag säga att Moa var ute heeeela tiden och inspekterade arbetet?



Hämtade hem mina glasögon idag oxå....usch så ovant det känns att ha dem på sig. Ska ändå försöka använda dem flitigt så man vänjer sig och huvudvärken ger sig en gång för alla. Men några felsteg lär det nog bli de närmste dagarna :)

My new look



Kommentarer:

1 Inga-Lill:

skriven

Härligt med lite "kill i magen"=)

Vad fin du blev i glasögonen!

Kommentera här: