Dagisledig

Ingen har väl vid det här laget undgått att höra om det nya dagistiderna som 15-timmarsbarnen till veckan ska börja med. 8-11 varje dag istället för 9-14 som det varit hittills. Jag tycker det är fullkomlig idioti och känner inte att mitt barn är välkommet där längre.
Har därför beslutat att ha henne hemma med mig alla dagar istället. Visst, jag är tjurig och lite dum kanske som håller henne borta från det hon älskar, men att lämna strax efter 8 bara för att sen hämta hem henne strax före 11 känns så himla onödigt. Jag vill inte ha stressiga mornar, bråk och tjafs om det inte är nödvändigt som om jag skulle jobbat tex, då är det en helt annan sak.
Livia blir ju ett bekymmer oxå, hon skulle med de tiderna aldrig få sova klart hennes förmiddagssömn som hon behöver så väl, eftersom hon såklart måste följa med vid varje hämtning/lämning på dagis.
Nä, fy skäms på den nya rektorn som bestämt det här över allas huvuden utan egentligen kolla vad som funkar mest. Jag ser det bara som ett sätt att spara pengar, eftersom med de tiderna ger de inte barnen ett enda mål mat och det kanske de sparar några kronor på.
Har förklarat för Moa att hon kommer att vara hemma från dagis ett tag nu och jag tror att hon förstår, även om hon inte förstår anledningen såklart. Får försöka ägna oss åt mysigt julpyssel och besök om dagarna för att det inte ska kännas alltför ensamt för henne, för jag förstår ju att hon blir less på mig och lillasyster heldagar.

Kommentarer:

1 Linnea:

skriven



Vi kan ju träffas någon dag.. :-) Till veckan är jag ledig onsdag..+torsdag och fredag eftermiddag. hör av dig! Kram

2 Frida:

skriven

Ja, fan vad trist det känns... Har aldrig förstått att de här 15-timmarsbarnen varit lite av ett bekymmer för verksamheten, men så är det kanske. Trist är det i alla fall.

3 Lisa Brännström:

skriven

Det är helt bedrövligt! Jag blir bara argare och argare desto mer jag tänker på det. Tycker att vi borde skriva en insändare i tidningen så att hon får försvara sitt beslut offentligt.

Kommentera här: