8 månader

Nu är det 8 månader sen Livia kom till oss.....kan inte fatta att jag varit hemma så länge, och ännu längre är det ju eftersom jag var hemma ett bra tag innan hon kom oxå. Tiden går fort och nu är det inte länge kvar innan allvaret börjar på riktigt igen. Jag både längtar och inte....längtar till vardagsrutiner igen, få komma bort från hemmet och inte bry sig om några barn ett tag och att få längta hem till både hem och familj.
Just nu är jag spyless på hemmet framförallt....smuts och verktyg överallt. Varje dag ska det plockas och dammsugas, torkas och hålla undan, puh! Utöver det ska man försöka spendera riktig tid med barnen och vara på ett skapligt humör med middag på bordet när Johnny kommer hem, inte helt lätt alla dagar kan jag lova.

Nu försöker jag att baka så mycket jag hinner på dagarna oxå inför kommande 4års-kalas i huset. Tur att vi har startat frysboxen ute i förrådet så vi kan fylla på där för det har blivit endel redan. Fast jag tycker det är himla kul att baka och gör det gärna, men det är väl just det att få göra det ifred :)

Ska försöka göra en räcerdusch nu medans Livia sover och Moa är på dagis, sen ska jag börja plocka i skrotet igen.

Ha en trevlig onsdag alla!

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Hur bra det än må vara att vi faktiskt har möjligheten att vara hemma med våra små så tar det tillslut stopp. Man vill bara kräkas på alla vardagliga måsten som ska hinnas med från morgon tills middagen står på bordet. Nyttigt med ombyte!



Men det är samtidigt gräsligt hur fort tiden går. De växer ju så fort.



Kram!

Kommentera här: