Röntgensvar

Det har varit många tårar det senaste året över min skräpiga rygg som inte vill vara vän med mig. Nu har jag äntligen fått ett svar på min magnetröntgen som jag gjorde för snart 5 veckor sen.  Diskbråck!!!
Det känns både bra och dåligt faktiskt. Självklart inte bra för att det är toppen med diskbråck, men det känns på nåt sätt skönt att fått en diagnos och ett "riktigt" fel att ta på. Nu kanske man tas på allvar av sjukvården iaf, att det inte bara är ett påhitt utan att det gör fruktansvärt jäkla ont, precis heeela tiden.
Ska till sjukgymnast på torsdag och sen hoppas jag väl på att få en tid hos ryggortopeden för vidare utredning. Tydligen är det ett diskbråck till på gång i ryggen och jag vet inte vad man gör åt sånt egentligen.

Idag är det tisdag och mina 3 dagars ledighet är slut, dags för första riktiga kvällen på Maxi - 22.15! Huga vad det känns tungt, jag är ju van att ligga i sängen den tiden i vanliga fall :)

Moa får stanna hemma idag med feber och hosta tillsammans med farfar och film, och Livia får fara på dagis. Nu är det ju flera dagar sen sist, så det känns som att hon måste dit nu för lite lek :)

Senaste spontaninköpet :

Kommentarer:

1 Lisa Brännström:

skriven

Vad bra att du äntligen fått svar! Det har ju tagit sin tid!



Men fy för diskbråck!

Hoppas nu att du får den hjälp som du behöver!

2 Johanna:

skriven

Men huga, diskbråck! Fast skönt att veta som du säger!!



Den där puffen pratar mamma om att köpa till A. Jättefin! Jag har själv stått o hållit i den så många ggr men aldrig kommit till skott o shoppat=)!



Hoppas hon piggar på sig snart! kram

Kommentera här: