Matlagning

Igår kände jag mig riktigt nöjd över min matlagning. Vill riktigt dela med mig :)

Till lunch gjorde jag lax och glasnudlar inrullat i rispapper. Väldigt gott och kul att äta faktiskt. 

Strimlade morötter, purjolök, gurka
Kryddade laxen med salt, citronpeppar och en massa ingefära. Lättstekte den sen. 
Blötlade glasnudlarna och spolade efteråt av dem i kallt vatten, saltade även lite. 

La rispapper i ljummet vatten och la lite av all fyllning i och rullade ihop. 

Doppade sen i fisksås och ljus soja när jag åt. 


Till middag gjorde jag pimpade pannkakor ;)
I princip vanlig pannkakssmet, men jag bytte ut endel av mjölet till havregryn och krossade linfrön. 
Bubbelvatten i smeten är ett måste för mig nu för tiden oxå!

Det gick faktiskt att lura i barnen de lite annorlunda pannkakorna, vilket jag var lite orolig för innan. De gillade dem tom :)
På halva ugnspannkakan hade jag bacon och på andra halvan blåbär. Stekte även några "vanliga" pannkakor. 

De ser inte så aptitliga ut på bilden kanske, men jag rekommenderar de verkligen. 
Mycke smör på är ju självklart ett måste oxå!!!

Just ja,.... Skivad potatis och purjolök blev kanon blandat i de vanliga pannkakorna. 

Kommentarer:

1 Inga-Lill:

skriven

Ser gott ut alltihop! Var morötter och purjolök råa när du rullade in dom?

Svar: Jag kokade morötterna lite snabbt, mest för min allergi. Purjolöken hade jag rå, men man kan självklart koka den lite oxå.
Sarah och familjen

Kommentera här: