Försäkringskassan och lite update

Ringde nyss allas älskade försäkringskassa, satt 25 minuter i telefonkö och när jag nu äntligen kom fram fick jag egentligen inget vettigt svar ändå. Surfitta till telefonist !!!
Visst, man ska ju fixa att göra det mesta på internet nu, men jag fattar helt enkelt inte hur jag gör....det är väl lixom lite därför de finns till....för att hjälpa alltså, eller???? Ska stta mig ocg försöka ändå....det är det här med dagarna....jag måste förlänga min ledighet nu innan sista maj, tyckte ju att eftersom det är riktigt snart att jag skulle kunna göra det på telefonen....menmen..... Jag har ju oxå använt så ruskigt många dagar redan så Johnny måste överlåta lite till mig, men hon kunde inte tala om hur många det behövdes, det skulle jag sätta mig och räkna på själv....service? NEJ !!!!!!

Snabb uppdatering om senaste tiden :

Förra lördagen hade vi klassträff med gamla 9:orna...fatta att det är 10 år sen man gick ut....känns som overkligt. Var lite skeptisk mot hela kvällen, men det visade sifg bli hur kul som helst...helt kanon. Vi var några som samlades hon Linnea först på en "förförfest" med lite tacos, dryck och prat. Drog sedan vidare på Balzac där man skulle träffa klassen innan den stora klassfesten som var på statt och fortsatte till de stängde.....underbart roligt blev et !!!


Förförfesten...lite glansigt var det väl redan där...hihi

Annars har vi mest haft sjukdom här i huset som vanligt....Moa åkte på ytterligare feberdagar med snor och hosta i massor...lilla gull. Idag tror och hoppas jag att febern är borta....men det är som fan på kvällen, då kommer den ofta tillbax tyvärr. Sömnen har ju oxå blivit lite taskig de senaste dagarna pga ont i kroppen gissar jag. Igår sved det i mina ögon hela dagen av sömnbrist..tror det blev tre timmar sammanlagt bara.
Fast kul ändå med en första morsdag....fick nån slags plantering av Moa med citronmellis bla i....kul.

Självklart har ju ju oxå grillat.....fast det har ju vart som surt väder å då är man inte lika sugen....men i fredags var det sol och fint så då tändes den igen.....mmmmmm.

Lördag gjorde jag och Lisa oss en tripp till staden Piteå för lite shopping.....blev väl inte såååå mycket handlat, men det är klart att jag kom hem med en del till Moa....nå klänningar, pyjamas och nån tröja...å just ja, strumpbyxor med krås på rumpan....hur sött som helst.
Surströmming och schlager på kvällen här. Vilken besvikelse ! Kommer iofs inte ens ihåg hur vinnarlåten gick...men ingen som fastnade. Jag trodde det var lite av vitsen men den schlager...att man ska gå å tralla på den efteråt, så var det ju förut iaf.

Idag var vi på öppna en liten stund, sen fick vi lunch hos Lisa innan vi åkte hem för att läggas ut i vagnen för dagens sömn.


Vad tycker ni om stilen?...lätt avslappnad

Ska sätta mig och räkna dagar nu då....skoj

Kommentarer:

1 Moster Josefin:

skriven

Lika söt som alltid!!!

Saknar er!!

Kram

2 Emma:

skriven

Vad kul med klassträff! Jag längtar till nästa år, då är det vår tur! Ser att du gick i samma klass som Stina Wiklund, vad roligt henne känner jag litegrann genom familjeliv. Hon bor ju i Ersmark så det är ju nära



Hoppas Moa kryar på sig!

3 Frida:

skriven

Trist med Försäkringskassan... Måste nog ta mig i kragen och gå på en informationsträff eller nåt för jag har noll koll. Knepigt knepigt...

Ser framemot att få se strumpbyxorna in action =)

Hoppas ni alla är krya och pigga idag!

Kram från Frida & Konrad

4 Pernilla:

skriven

Försäkringskassan är alltid samma sak. Fattar inte att det aldrig kan fungera, en enda gång morr

Kommentera här: