Advent å grejer

Jag brukar aldrig tjuvstarta med julen, måste börja med att berätta det. Men eftersom julgrejerna stått uppe i förrådet på vinden och jag ville ha hjälp att bära ner allting, så ställde jag iordning lite en hel vecka i förväg. Måste dock tillägga att jag inte tände en enda ljusstake innan första advent! 
Jag är ju lite av den skolan att traditioner är till för att följas, jag älskar traditioner faktiskt. Sista året har ju däremot inneburit många förändringar för oss och jag är lite tvungen känner jag att tänja liiite på mina traditioner. 
Jag har tex aldrig tagit fram julgranen så tidigt som jag gjort i år, den kom fram i söndags redan. Hos mig tar man egentligen fram den dagen innan julafton och inte en dag tidigare. Hat aldrig förstått mig på de som ställer fram den redan vid första advent. 
Men nu står den här i lägenheten med blått(?) ljus ändå. Vi har tom lagt lite julklappar under redan, flickorna har ju lovat att inte röra dem;)




I söndags hade vi även lite pepparkaksbak här hemma. En lagom stor deg köpt från maxi som flickorna fick dega loss med. Båda flickorna är såklart jätteduktiga (mammas tjejer), men Moa tar verkligen sin dekoration på allvar. Hon hängde upp sitt stoltaste verk i granen såklart. 









Just ja, har ju blivit sambo igen oxå:). P flyttade från Burträsk å hit förra veckan. Flickorna hade smått längtat ihjäl sig, så vi hade köpt inflyttningspresent och skrivit kort tillsammans. Det verkade som att han blev glad iaf:) 
De små husen blev hans:



Sjukdomar har vi även hunnit gå igenom en del tyvärr. Å jag har känt av vab-dagarna extra mycket eftersom J. för tillfället är i Namibia på jobb. Jag har ju haft barnen på heltid hos mig de senaste 3 veckorna, så jag har tagit alla vab-dagar. Det känns som att jag varit lika mycket hemma som jag varit på jobbet. Fast det är det såklart värt för mina små. Dock känns det lite som att jobbet snart misstror mig och min frånvaro då det blivit så ofta nu. 

Denna bild skickade vi till pappan för att säga go natt. Flickorna saknar honom såklart. 



Kommentarer:

1 Linnea:

skriven

Åh va kul med ett blogginlägg igen. 😀 Vi är såna som är tidiga med julgrejer, men det känns bra då det lyser upp i allt detta mörker.. Var är all snö? 😉

Vi kanske kan ses på en fika nån kväll? Kram på dig 😘

2 Inga-Lill:

skriven

Så mysigt ni verkar ha det!
Kram till er alla <3
Ska bli kul att rå om tjejerna i helgen!

Kommentera här: