Nya frisyrer

Jag hade sedan länge en bokad klipptid förra veckan. Hade längtat nåt fruktansvärt då mitt hår inte var av bästa  kvalité. Långt, långt, långt och alldeles för länge sedan det var klippt. 
Kvällen innan fick jag dock en bild av Livia där hon gått lös med saxen på dig själv!!!!!!!!!!!!!! Mamman dog litegrann. 
Det är på riktigt bland det värsta jag kunde ha tänkt mig, flickan såg inte bra ut. 


Jag erbjöd henne min klipptid eftersom det kändes ännu mer akut än mitt långa hår. 
J. lyckades ändå hitta en frissa själv dagen efter, men efter att ha sett flickan efteråt funderar jag verkligen hur både han och hon tänkte när de gick därifrån?!?!?! Hon ser inte klok ut, aldrig att jag hade betalat för den frisyren! 

Farmor, jag hoppas du kanske kan jämna till Livias nuvarande hockeyfrilla. 

Eftersom jag inte hörde nånting av den övriga familjen gick jag som planerat på min klipp och färgtid hos Malin på Erica Book. 2 1/2 timme senare gick jag ut därifrån betydligt rödare och kortare än tidigare. 
Färgen är verkligen skitsvår att få på bild, men jag har gjort ett par försök iaf. 

Innan:



Under tiden:






Efter:




Den lilla luggen kommer nog ta ett tag att vänja sig vid, men färgen är jag riktigt nöjd med. 

När vi ändå är inne på ämnet hår, passar det tyvärr även bra att ta upp LÖSS!!!!!
Hittade dem i Moas hår i lördags, å fy fasen så äckligt. De riktigt kryllade i hennes hårbotten, men hon hon kände ändå ingenting. 
Ringde runt efter lusmedel och slapp köra in till stan. Dränkte Moa i lusolja och körde Livia i lusschampo. Efter nedfrysning av mössor och hårborstar och byte av samtliga sängkläder i huset, hoppas jag att alla spår av de små djävlarna är borta. Och jag hoppas verkligen inte att vi smittat någon heller (Linnea). 

Ska försöka hitta en klipptid till Moa oxå snart, det börjar vara hög tid. 


Kommentarer:

1 Linnea:

skriven

Du blev riktigt snygg i håret! Förstår att du är nöjd! 😀

Och tack för en trevlig kväll, ang lössen har det inte dykt upp några oinbjudna gäster.. Puh!

Vi hörs och ses

2 Inga-Lill:

skriven

Ja, denna lilla tjej, hon är påhittig må jag säga! Tur att hår växer ut igen :-) Man får se det positiva i att hon är företagsam, även om det kan vara liiite svårt ibland :-)
Jag får väl kolla om det går att göra något åt i helgen.
Du blev snygg i alla fall. Snygg färg!
Kram <3

3 Johanna:

skriven

Men shit va snygg frilla du "fick" dig!! Livias var kanske inte riktigt lika tjusig 🙈. Kram

Kommentera här: