Blokus, after beach o hot shots

Lämnade Moa i Bgm på onsdagkväll och fick med mig en "gammal" kompis därifrån istället, Katrin. Hon har aldrig varit här förr så det var kul att hon kom på nattligt besök. Vi ägnade kvällen i Furuögrund med en massa Blokusspelande. Varken jag eller Johnny hade provat det förr, men det var himla kul faktiskt.....Johnny blev som vanligt vinnare i nästan alla omgångar....måste träna....så på inköpslistan nu står alltså BLOKUS.



Vi var väl kanske inte alltför smarta när vi tog ut spelet på altanen...





Torsdag
så, och dags för after beach på havsbadet.  Vi träffades först hemma hos Jerry för att inleda med hot shots, förra midsommarens stora hit. De kanske skulle passat aningens bättre en kall vinterdag, men de slank ju inte helt oväntat ner ändå :o)



Efter de mumsiga gräddiga tog vi cykeln ner på havsbadet....tyvärr till min besvikelse kallades eftermiddan oxå time beer, och jag dricker ju absolut inte öl. Medans jag då fick betala fullt pris för mina päroncider betalade killarna halva priset för sina öl...å jag kan lova att det blev en del av den varan.......trösten för mig var ju ett alldeles strålande väder å det var helt perfekt att sitta där nere och dricka våra iskalla drycker.

    
   
   
                                      

BBQ-buffé på kvällen.....tror alla var riktigt nöjda med den.....99 kronor för massor av mat. Kyckling kött, paj, potatisgratäng, geggamojjor, bröd och sallad. Smaskens !



Tyvärr sa både humör och huvudvärk ifrån efter maten, så jag gjorde en tidig kväll och skippade utgången......men är i det stora hela väääldigt nöjd med dagen....måste göras fler gånger.



Nu ska jag ut och göra en heldag i solen och vänta på att gullebarnet ska komma hem....många pussar och kramar kan det nog bli när hon kommer.....



Ha en härlig dag alla!!!

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Dom där shotsen såg ju inte så tråkiga ut ;)!!!



Jag jobbar kväll på onsdag men ska försöka byta till dag så jag kan hänga med ut!

Kommentera här: