Sommartider !

 Maxipartaj hos Jennie för några helger sen.....grillning och sing star nästan hela kvällen. Vi fick oxå besök av de två nästan nykläckta maxibäbisarna, mysigt....blev som sugen på en till :o)

      
  


Moa har testat gräsklipparen nu....en riktig höjdare var det!
Först skulle hon inte ens upp, men sen åkte hon med tills hela gräsmattan var klippt.





Midsommar har det ju oxå hunnit va sendan jag sist skrev några rader.... vi var i Lundbäck där det spelades brännboll och grillades. Det var trevligt, men det hade varit mycket trevligare med mindre mygg. Jag tror aldrig att jag sett så mycket mygg på ett o samma ställe på en gång faktiskt....så tyvärr drog de ner betyget på kvällen ganska ordentligt.......skulle va att Sandras tårta vägde över lite till det bättre ändå....otroooligt smarrig var den.
(det blev riktigt lite kort tagna den kvällen)

  




Sommarn är här

Det är varmt nu....riktigt varmt !
Man kan verkligen klaga på alla väder tror jag.....klart jag vill ha sommar o varmt, men inte så fruktansvärt varmt som det varit....en del dagar har man ju inte kunnat vara ute nästan - å alla djuren som tyvärr följer med värmen....huvvaligen....
MEN, nu är vi nere på lite humanare temperaturer igen, mellan 20-25 med lite vindar här o där.....då trivs vi igen.













Första magsjukan
....
 ....har gjorts av lilla fröken Lundmark nu tyvärr. Oj så ynklig hon var. Själv fick jag nästan lite panikkänslor när jag såg att hon började kräkas...hela sängen, soffan och hon själv...bläää. När hon väl slutat spy fick hon ligga i hög feber några dar oxå...en riktigt utslagen dam.





MALTE 2 ÅR !!!


I söndags var det barnkalas för Malte som skulle bli 2 stora år. En bra dag med strålande sol, god tårta och massa lek och bad för barnen.

  
    
 




I måndags blev det min tur att vara hemma liggandes med feber och ont. Jag tål verkligen inte en grad över det normala i kroppstemperatur....jag blir som en kille...gnällig gnällig.
Nu har nog febern lagt sig, men då fick jag halsfluss istället igår, så nu ska det käkas Kåvepenin i 10 dagar....sen ska jag vara frisk igen.

Ha det bra i värmen

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Det var uppdatering som heter duga! Fina bilder! Trist med alla sjukdomar bara! Ingen stadsfest för er ihelgen då eller?

2 Frida:

skriven

Jättefina bilder! Trist att du gått och blivit sjuk... Och denna magsjukan som drabbade lilla damen, den fick ju vi också. Huvva! Otroligt otrevligt!

Skynda på att krya på dig nu så du kan fortsätta njuta utav sommaren.

Kramar!

3 Johanna:

skriven

Nämen...fick ni (Moa) oxå magsjukan!!! Det verkar som de flesta har drabbats av den nu...blä!



Vilken UNDERBAR sista bild!!!

4 Pernilla:

skriven

Jättefina bilder. Den sista på Moa var klockren. Hoppas du kryar på dig, inge klu att vara sjuk under sommaren :(

Kommentera här: