Helg

Det var så härligt som jag trodde det skulle bli att krypa ner hos min skrutt igen. Hon sken upp som en sol när hon såg mig med sina trötta nyvakna ögon i sängen.....oj så vi kramades och myste :o)

Fredagen lämnade jag bort Moa igen....till mamma o pappas granne i Bygdsiljum faktiskt. Det var planerat sen innan, eftersom familjen Persson återigen skulle på begravning. Farfar gick bort för några veckor sen och nu var det alltså dags för begravning i Ånäsets kyrka. Det gick bra....jobbigt bara att se alla ledna människor som vanligt.....helst ska man inte titta på någon alls på såna tillställningar, men ändå så gör man det och tårarna går bara inte att hålla tillbaka.
Fika sen och prat med äldre släktingar som man inte har nån aning om  vilka de är egentligen....

Moa hade skött sig exemplariskt och barnvakten var jättenöjd. Så kul det är att höra så man inte behöver ha dåligt samvete över det......och hon var helt slutkörd efter timmarna borta med total uppmärksamhet av både människa och hund. Hon tryckte i sig massa mat och slocknade sen på eftermiddan igen....helt däckad.

God laxmiddag med vin blev det på altanen på kvällen....avslutade med baileys och äppelkaka med grannarna.
Jag gick o la mig rätt tidigt medans Josefin väntade uppe på att Johnny skulle ringa från stan efter hämtning.....tror de var tillbaka vid 3.30 .....Johnny sover då fortfarande.

Idag ska vi käka rådjur för första gången tror jag....Jossans kille har skjutit ett som måste testas såklart....

Hoppas alla har en bra helg !!!

Kommentarer:

1 erika:

skriven

Men hörrö, igår åt jag en hel ananas.. inget hände, jag vill inte äta suring!

Kommentera här: