Pigga mamman :)

Vi har två hostande sjuklingar hemma, en snorig Livia på dagis och en riktigt pigg och alert mamma i huset idag. Det är så roligt med dagar då man vaknar med massa energi, även om dagen idag tog fart redan vi 5 i morse. Hittade då en virrig Livia på väg ner i trappen :) o sen var det kört - God Morgon!
Vi hjälptes åt att starta en tvättmaskin, diskmaskin, plockade leksaker och mös i soffan med välling och barntv, riktigt mysigt bara jag o Livia.
 
Vi har ju förresten bytt säng till Livia nu. Handlade en större säng på Ikea som hon fick provsova i helgen....trodde det skulle gå galant då hon lekte och låg och myste mycket när vi bäddade, men när det blev läggdags var det inte lika populärt längre. Det blev två nätter i gamla sängen, sen på söndagkvällen bestämde jag mig. Jag skulle inte ge mig...jag vill ju oxå kunna lägga henne i sängen på kvällarna, och det har inte gått med den förra...har ju inte tagit mig ner i den.
Lite övertalning och nån timme senare sov hon - allt går bara man vill!
 
bäääääää
 
Igår fick Moa stanna hemma från dagis ( liksom idag). Hon är väl inte sjuksjuk längre, men hon hostar så otroligt mycket och det låter verkligen inte läckert. Skulle säkert fixa dagis, men där blir det full fart med lek o spring, så det kändes bäst att hålla henne hemma nån extra dag.
 
Efter min träning på förmiddan bestämde vi oss för att baka bullar till Moas kommande kalas....mycket lättare att baka då Livia inte är hemma.
Lite brända kanske de blev, men det får duga, barn äter väl det mesta i fikaväg ändå ;) . Det blev även en drömrulltårta till pappans stora glädje.
 
Kvällen spenderade Moa o jag i Piteå tillsammans med Lundbäcksfamiljen på bio. MODIG visade sig bli en stor hit för damen. Trodde inte det själv när jag såg den, men oj så hon har pratat om den, verkligen återberättat hela filmen i detalj om o om igen :) ... kul att det blev lyckat !!!
 

Kommentarer:

1 Stina:

skriven

Hej!! Va fina grejer ni handlat på ikea!! =) Gick de bra att vara där och promenera? Va mysigt att fara på bio med lilltjejen, har inte provat det med Becca än, är rädd att hon inte sitter still =)Hoppas vi kan ses snart!! KRAM

Kommentera här: