God mat i veckan

Egentligen har jag nog störst skrivlust när jag har flickorna hos mig. Mycket finare bilder att visa då, och det händer nog oxå lite mer saker de veckorna. 

Har ändå försökt hitta på grejer för mig själv den här veckan. Middagar med vänner och surr över kaffekoppar. Även jobb har hunnits med såklart. 
I lördags var jag på Bishops och åt, som vanligt när man går ut och äter nu för tiden känns det som. Hade ändå bestämt mig för att variera matbeställningen den här gången så det blev att testa musslorna. Var riktigt gott faktiskt: musslor kokta i vitt vin och chili tillsammans med pommes och jättegod aioli. 
Rekommenderas om du gillar skaldjur. 




En annan god mat jag fått i veckan var lunchen hos Sandra i onsdags. 
Torskrygg med räksås och sparris,... nå så underbart alltså, såna luncher gillas!!!



Ikväll blev det inte riktigt lika lyxigt hemma med min uppstekta palt, men det funkar absolut det med. Och jag vet att Livia inte äter det så jag passar på inför imorron när flickorna kommer igen. Då lyxar vi säkert till det med tomtegröt eller nåt annat läckert ;)


Kommentera här: