Ledigt

Jag har långledigt nu till på lördag och det känns riktigt bra. Nu är det även klart med både maxi och läkare att jag fortsätter arbeta på halvtid till januari. Efter det får jag väl känna efter igen hur det börjar vara. 

Ledigt idag innebar en riktig slappardag. Lämnade av flickorna på skola och dagis, lite senare än vad de är van vid på pappavevkorna. Kan vara skönt och behövligt med lite sovmorgon för dem oxå. 

Hämtar även hem dem tidigare så det inte behöver bli så stressigt med middag, brukar va hungriga barn. 

Läsläxa med Moa på kvällarna nu och hon gör fina framsteg. Klart att hon har lite jobbigt, men hon försöker iaf flitigt. 
Dock börjar jag tro att hon behöver glasögon. Hon nästan lägger ansiktet i boken då hon läser. Fick prova mina glasögon och utbrast genast "jag ser redan bättre" :)



Nu när barnen sover försöker jag trolla bort mina härliga grå strån med lite lila färg istället. Tyvärr måste det göras allt för ofta nu för tiden. 

Selfie ;)


Kommentera här: