En ledig dag med min 4åriga Livia

Eftersom Livia skulle på sin 4-års kontroll på vårdcentralen idag, bestämde vi oss för att hon fick vara ledig och hemma hela dagen från dagis.   

Vi började med en härlig prommis i solen och 1 minusgrad i morse tillsammans med Sandra och Alva. Guh, så härligt alltså. Kan nog vara den bästa promenaden på länge. Vi körde vagnarna över skaren och skoterspåren och svettades alldeles lagomt för min del. Jag blir fort varm i vanliga fall :)







Sen var det då dax för 4års-kontroll. 
Livia skötte sig bra trots lite blyghet från hennes sida. Hon gick balansgång, ritade huvudfoting, trädde bollar på ett snöre, kollade synen och hörseln, och vägde och mätte sig. 
Vi måste dock tillbaka för ytterligare en hörselkontroll då hon inte hörde sista tonen på ena örat, och tydligen ska hennes längds oxå kollas upp lite mer. Jag har en lite för kort dam enligt papperen idag, men jag känner mig inte orolig. Jag har varit kort och lite hela mitt liv och har inte tagit nån skada av det hittills iaf. 








På eftermiddan hämtade vi Moa från skolan och åkte mot stan. Första stoppet blev Team Sportia, och cykelprovning. Moa hade en alldeles för liten cykel redan i fjol egentligen, men vi drog tyvärr ut på ett nytt cykelköp ett år. 
Nu slutade vi på en 24", och jag hoppas den räcker åtminstone två år för henne. Imorgon ska vi provcykla här hemma, och då kommer säker nya och bättre bilder. 



Efter cykelshopping avslutade vi vår stadstripp med kaffe och "bäbis"mys hos Linnea och kidsen. Lovley!!!


Tack för idag!

Kommentera här: